Medezeggenschapsraad (MR)

De medezeggenschapsraad (MR) heeft inspraak over beleid van de school.

De school en het bestuur van Orion vragen bij de ontwikkeling van beleid de mening van de ouders en van de personeelsleden. Voorgenomen beleid wordt voor advies of voor instemming aan deze raden voorgelegd. De medezeggenschapsraad vergadert minimaal vijf keer per jaar, het liefst één maal in de vijf weken en deze vergaderingen zijn openbaar.

De medezeggenschapsraad overlegt met de schooldirectie en het bestuur over belangrijke onderwerpen als:

- de begroting
- het formatieplan
- het schoolplan en de schoolgids

Eind oktober hebben we de verkiezing van de MedezeggenschapsRaad (= MR) gehouden. In de MRworden verschillende (beleids)onderwerpen besproken die belangrijk zijn voor uw zoon of dochter.De MR moet met verschillende onderwerpen zelfs instemmen om deze te kunnen gaan uitvoeren opschool.Op dit moment zitten er twee ouders en twee docenten in de MR. Hier stellen wij ons graag aan u voor:

Maureen Tuinfort: Lid van de GMR

Mijn naam is Maureen Tuinfort, ik ben de tante van Maraya.
Zij is vorig jaar uit Suriname in Nederland komen wonen. Ik begeleidt haar zodat ze zich hier in Nederland verder kan ontwikkelen.
Alles wat ze nu meemaakt is nieuw voor haar. Het is heel fijn dat ze deze kans krijgt bij het Orion College.

Ik woon 30 jaar in de Bijlmer. Ik ben werkzaam bij het ROC van Amsterdam/Flevoland hier in Amsterdam Zuidoost op de studentenadministratie. Ik hou van wandelen en lezen. Ik mag deelnemen aan de GMR en ben de vertegenwoordiging voor de ouders in Zuidoost.

Het is belangrijk om samen met docenten en bestuur na te denken over wat er allemaal nodig is om onze kinderen voor te bereiden op hun toekomst. Het is mooi dat de gelegenheid er is.

Kawieta Bharos: ouderlid, MR

Mijn naam is Kawieta, ik ben de moeder van Himani. Zij zit op deze school bij juf Angela in de klas.Voor mij is dit de eerste keer in de MR. Ik ben enthousiast maar voel me soms wel een beginner. Ikheb op de basisschool van Himani wel in de ouderraad gezeten.

Mijn opleiding is MBO bloemschikken, deze heb ik gehaald in Breda. Ik woon met mijn twee kinderenvlak bij school. Ik ben alleenstaande moeder. Ik ben op dit moment op zoek naar een opleiding ofbaan die ik in kan passen in het leven met mijn kinderen, waarvan er één extra begeleiding nodigheeft voor de rest van haar leven. Door mijn drukke leven heb ik maar twee hobby’s, mijn leven ennatuurlijk mijn kids.

Lucie van Meijeren: voorzitter van de MR/ Lid van de GMR

Mijn naam is Lucie. Volgens mijn moeder ben ik geboren als juf. Na mijn studie tot docentgeschiedenis heb ik jaren als geschiedenisdocent voor de klas gestaan op een havo/vwo school. Dezeschool stond midden in Rotterdam. Dat ken ie horen dan.

Inmiddels werk ik ruim 5 jaar op het Orion college Zuidoost. Ik geef les aan de onderwijszorgklasbovenbouw. Deze leerlingen gaan stagelopen en uiteindelijk van school af. Dat mijn leerlingenweggaan is het enige dat ik niet leuk vind aan mijn klas. Verder vind ik mijn leerlingen fantastisch.

Ik woon inmiddels niet meer in Rotterdam maar in Doorn. Daar wandel ik graag met mijn hond doorde bossen, ik rij paard en wanneer ik stil ben dan lees ik een goed boek (anders ben ik niet stil tekrijgen).

Naast MR lid ben ik ook lid van de Gemeenschappelijke MR. Dit is de MR van alle Orionscholen bijelkaar. In deze vergaderingen vertegenwoordig ik mijn collegae van het Orion college Zuidoost.

Urmila Munshi: lid MR

Hallo allen,Ik ben Urmila Munshi.Sinds 2015 werk ik voor Stichting Orion.Voorheen heb ik op de Van Koetsveldschool gewerkt en nu op het Orion College Zuidoost (OZCO).De meeste leerlingen en ouders hier ken ik al vanuit de vorige school.Ik ben mentor van de onderwijs zorggroep in de middenbouw. De leerlingen stromen van hieruitdoor naar de dagbesteding.

Voor mijn komst naar Stichting Orion heb ik op verscheidene scholen en in verschillende wijken inDen Haag gewerkt. Ik was daar ook actief in de Medezeggenschapsraad (MR).Dit heb ik voortgezet op de Van Koetsveldschool en nu dus op het OCZO.

Ik woon samen met mijn partner in Vinkeveen. Met mooi weer gaan we varen op de plassen.Verder houd ik van bioscoop, musea en theater. Daarnaast vind ik het leuk om te reizen en tewandelen. De Dalai Lama zei eens: Ga eens per jaar op een plek waar je nog nooit bent geweest. Dit probeer ik zeker te volgen, indien het mij lukt!